דרעי: לא נכנס לממשלה ללא העלאת שכר מינימום והורדת מע"מ ממוצרי יסוד

    גואל ועקנין No Comments on דרעי: לא נכנס לממשלה ללא העלאת שכר מינימום והורדת מע"מ ממוצרי יסוד
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס אריה דרעי נשא דברים היום בכנס מיוחד באוניברסיטת תל אביב.

    לדבריו, הציבור מאס בכנסת שמשנה את השיטה והם הצביעו ברגליים. עם השנים יש ירידה משמעותית באחוזי ההצבעה והסיבה לכך היא שינוי שיטת הבחירה משני פתקים לפתק אחד.

    "יציבות שלטונית תהיה רק בהצבעה ישירה לראשות הממשלה וזה בדיוק כמו בראשויות המקומיות. תהו ובהו היה בשלטון המקומי לפני הבחירה בשני פתקים והתושב נהנה מזה.

    גם בהצבעה בשני פתקים ראה"מ היה כבול ולא השתנה כלום, מה שאומר ששינוי אמיתי לא היה וזה יצר חוסר אמון טוטאלי של האזרחים והחזרה לפתק אחד נועדה לפגוע במפלגות קטנות" אמר דרעי.

    הוא הוסיף והדגיש כי יש לחזור לבחירה ישירה ולמינוי שרים מקצועיים ולא להמשיך בשיטה שבה השרים מתבטאים כנגד ראה"מ, מדליפים מהקבינט וכד'.

    אמנם לשרים יהיה פחות כח פוליטי אבל המדינה תרוץ קדימה ונחסוך כסף שמבזבזים בגלל הבחירות כשאף אחד לא מבטיח שלה תהיינה בחירות נוספות.

    על ההבטחות הפוליטיות אמר דרעי: כל שר או כל פוליטיקאי מעלה פוסט או מצייץ מבלי לחשוב על האנשים שמאחורי הקשיים.
    נסגר מפעל בערד, לפיד צייץ שיוקם מפעל גלידות אבל בסוף לא קרה כלום ולמאתיים משפחות נשבר מטה לחמם.

    משנתו בנושא היציבות החברתית ברורה: הסכנה הגדולה ביותר זה הפערים החברתיים. למעלה ממיליון איש אין מי שיספור אותם כששני בני הזוג עובדים והם עדיין מתחת לקו העוני.

    אני מבטיח לא להכנס לממשלה ללא העלאת שכר המינימום והורדת המעמ על מוצרי יסוד. בעיה שנייה שקיימת היום היא הדיור הציבורי. "בכל מכרז של המינהל 7.5% מהדירות יהיו דיור ציבורי" הבטיח.

    שאלה מהקהל: מה עמדתך לגבי מעמד האשה בישראל ומה תעשו בעניין?
    תשובה: אשתי מנהלת מוסד לבנות עם כל התארים הנחשבים כשהבנות מגיעות מהפריפריה או מהמעמד הנמוך.

    אנחנו תנועה תורנית ושינויים בחברה החרדית יבואו לאט ומבפנים וברגע שיש נסיון של גורם חיצוני לכוף את דעתו משיגים את המטרה ההפוכה. יש שינויים גדולים ואף הקמנו מועצת נשים ארצית שתייעץ למפלגה בנושא הזה.



    0 תגובות